a Sultan Nazrin Cemar Duli Sambut Ketibaan Empat Mangsa MH17 ~ zambry.my

Friday, August 22, 2014

Sultan Nazrin Cemar Duli Sambut Ketibaan Empat Mangsa MH17

Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah berkenan mencemar duli menyambut ketibaan tiga jenazah dan seorang mendiang mangsa MH17 di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS) pada Jumaat.
Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir memberitahu, baginda telah mengesahkan kepada beliau akan hadir di LTSAS bagi memberi penghormatan terhadap mangsa-mangsa nahas tersebut sebelum ianya dibawa ke kampung masing-masing bagi tujuan pengebumian.
Katanya juga, upcara sambutan itu juga turut boleh disertai oleh rakyat di negeri ini bagi memberi penghormatan terakhir kepada mangsa-mangsa nahas bekenaan.
Namun menurut beliau, waktu ketibaan jenazah dan mendiang tersebut masih tidak dapat dipastikan kerana ianya bergantung kepada waktu pelepasan jenazah dan mendiang tersebut dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KILA).
"Seperti yang disarankan juga pakaian perlu lah dipakai dengan warna yang gelap dan suram," katanya.
Beliau berkata demikian ketika mengiringi lawatan kerja Timbalan Menteri Pengankutan Datuk Abdul Aziz Kaprawi di LTSAS pada pagi Khamis.
Dr. Zambry juga memberitahu setakat ini hanya tiga jenazah yang akan di tiba di LTSAS dan bukan empat seperi yang dimumkannya semalam.

0 comments:

Post a Comment