a Sultan Nazrin Beri Penghormatan Terakhir Kepada Mangsa MH 17 ~ zambry.my

Saturday, August 23, 2014

Sultan Nazrin Beri Penghormatan Terakhir Kepada Mangsa MH 17

Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Azlan Shah telah mencemar duli untuk memberi penghormatan terakhir kepada dua jenazah mangsa tragedi MH17 di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS) di Ipoh hari ini.
Sultan Nazrin yang diiringi Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir menyambut ketibaan kedua jenazah itu di lapangan terbang tersebut pada jam 12.10 tengah hari yang dibawa khas oleh pesawat TUDM.
Turut serta bersama baginda, Duli Yang Amat Mulia Raja Di Hilir Perak Darul Ridzuan, Raja Dato' Seri Iskandar Dzulkarnain Ibni Almarhum Sultan Idris A' Fifullah Shah.
Hadir sama Setiausaha Kerajaan Negeri Perak, Dato' Seri Abdul Puhat Mat Nayan , barisan Exco negeri Perak, ketua-ketua jabatan kerajaan negeri dan orang-orang kenamaan.
Orang ramai yang terdiri daripada penduduk sekitar Ipoh turut datang beramai-ramai bagi menyaksikan upacara penuh sejarah itu.
Dua jenazah berkenaan, ialah Allahyarhamah Noor Rahimmah Mohd Noor dan mendiang Chong Yee Peng yang merupakan antara 20 jenazah rakyat Malaysia yang tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa KLIA pagi tadi (Jumaat).
Allahyarhamah Noor Rahimah Mohd Noor, 67, merupakan penumpang pesawat MH17 dan jenazah Allahyarhamah akan dikebumikan di tanah perkuburan kampung Masjid Lama, Tambun selepas solat Jumaat.
Sementara itu mediang Choong Yee Pheng, 41 merupakan pramugari pesawat MH17 dan upacara pengembumian mendiang akan semadikan di tanah perkuburan Cina, Bukit Kinding, Chemor, Perak.
Sementara itu jenazah ketua pramugari MH 17, Allahyarhamah Azrina Yakob, 41, akan dikebumikan di kampung suami allahyarhamah di tanah perkuburan Masjid Al Hidayah, Asam Kumbang Taiping.

0 comments:

Post a Comment