a Perak Tengah Dapat Pegawai Daerah Baharu ~ zambry.my

Wednesday, August 20, 2014

Perak Tengah Dapat Pegawai Daerah Baharu

Bekas Timbalan Pengarah dan Galian Perak, Mad Dan Hassan dilantik sebagai Pegawai Daerah Perak Tengah yang baharu berkuatkuasa hari ini.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir memberitahu, selain memegang jawatan Pegawai Daerah, Mad Dan juga memegang jawatan sebagai Yang Dipertua (YDP) Majlis daerah tersebut.
Beliau berkata, kerajaan negeri memberi amanat kepada Mad Dan untuk memberi perhatian khusus terhadap pembangunan di daerah itu memandangkan pembangunan di situ sedang rancak membangun.
"Saya sudah mengarahkan beliau untuk menjalankan tanggungjawab yang diamanatkan secara telus dan mengikut tempoh waktu yang ditetapkan kerana kita tidak mahu dasar kerajaan lewat dilaksanakan," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan hormat Pegawai Daerah baharu itu di pejabatnya pada Jumaat.
Menteri Besar berkata, Mad Dan juga telah diberitahu untuk sentiasa berada di lapangan dan kawasannya bagi tujuan memudahkan lagi rakyat yang tinggal di daerah itu.
Sementara itu, Mad Dan yang ditemui merakamkan penghargaan terhadap kepercayaan yang diberi oleh kerajaan negeri di atas perlantikkan beliau itu.
"Saya akan pastikan apa hasrat kerajaan negeri akan dilaksanakan dengan baik dan saya akan pastikan Perak Tengah akan terus membangun," ujarnya.

0 comments:

Post a Comment