a Perak Negeri Pertama Lantik Wanita Sebagai Ketua Kampung ~ zambry.my

Thursday, August 14, 2014

Perak Negeri Pertama Lantik Wanita Sebagai Ketua Kampung

Perak menjadi negeri pertama di negara ini yang mengetengahkan calon wanita sebagai ketua Kampung Baru.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, daripada seramai 152 Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) bagi kampung baharu yang dilantik, 11 orang adalah kaum wanita.
Katanya, kesemua mereka dilantik bagi sesi 2014 hingga 2015 dengan harapan dapat terus memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat di kawasan masing-masing.
"Saya berharap dengan pelantikan seramai 152 ketua kampung ini, mereka akan dapat memberi perkhidmatan terbaik keapda rakyat di kawasan-kawasan Kampung Baru,'' Katanya.
Dr Zambry berkata demikian kepada pemberita selepas men yampaikan watikah pelantikan JKKK b agi Kampung Baharu Negeri Perak Sesi 2014-2015 di Dewan Serbaguna, Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh pada Rabu.
Beliau turut mengingatkan mereka supaya men jadi ketua kampung yang efektif dan pantas dalam memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat.
Katanya, mereka yang tidak mampu memberikan khidmat terbaik kepada rakyat di kawasan yang mereka wakili akan digantikan dengan ketua kampung yang baharu.
Terdahulu dalam ucapannya, beliau mengingatkan ketua-ketua kampung baharu yang dilantik supaya menjaga imej kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana mereka sebenarnya mewakili imej kerajaan.
"Kalau buruk perangai mereka maka buruklah akan dianggap perangai kerajaan BN.'' Katanya.

0 comments:

Post a Comment