a Dr Zambry Yakin BN Pertahan Kerusi DUN Pengkalan Kubor ~ zambry.my

Monday, August 25, 2014

Dr Zambry Yakin BN Pertahan Kerusi DUN Pengkalan Kubor

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir yakin kemampuan Barisan Nasional (BN) untuk mempertahankan kerusi Pengkalan Kubor dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan tidak lama lagi.
Dr Zambry yang juga merupakan Ahli Tertinggi UMNO berkata keyakinan itu berdasarkan prestasi baik mantan ADUN Pengkalan Kubor Datuk Noor Zahidi Omar yang meninggal dunia Rabu lepas akibat kanser.
Katanya keyakinan itu juga adalah kerana Pengkalan Kubor merupakan kubu kuat BN sejak tiga penggal lepas.
"Walaupun peluang kita untuk menang amat cerah, namun kita mungkin akan gagal sekiranya tiada tindakan dibuat untuk mendaftarkan ahli UMNO sebagai pengundi.
Kalau jadi ahli UMNO tapi tak mengundi, ini satu kerugian besar. Maka kita mesti tentukan kemenangan kita berpandukan kepada pengundi," katanya.
Beliau berkata demikian selepas merasmikan mesyuarat agung UMNO Bahagian Kapar, Klang petang tadi.
Dr Zambry berkata sesuatu harus dilakukan bagi memastikan setiap ahli UMNO dan ahli yang menanggotai parti komponen BN mendaftar sebagai pengundi.
"Kita ada ahli ratusan ribu tapi ramai yang tak mendaftar Faktor ini merupakan punca mengapa di sesetengah kawasan itu yang patut kita menang tetapi kalah," katanya.
Ditanya mengenai kemungkinan Pilihan raya kecil yang akan diadakan di Selangor, Dr Zambry berkata BN mempunyai peluang untuk merampas kembali negeri itu sekiranya bersatu pada.
"Sekiranya menang, kita juga perlu pastikan kita mampu memperbaiki kelemahan yang ada pentadbiran kerajaan Selangor hari ini," katanya.

0 comments:

Post a Comment