a Mangsa Tragedi MH17: Sambutan Negeri Di LTSAS ~ zambry.my

Wednesday, August 20, 2014

Mangsa Tragedi MH17: Sambutan Negeri Di LTSAS

Kerajaan negeri Perak akan mengadakan majlis sambutan empat jenazah dan mendiang mangsa tragedi MH17 di Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah (LTSAS), Ipoh pada Jumaat ini.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir memberitahu, beliau bersama semua barisan Exco kerajaan negeri akan menyambut ketibaan jenazah dan mendiang itu sebagai tanda penghormatan di peringkat negeri.
Menurut beliau, kesemua jenazah dan mendiang itu akan diterbangkan dari Amsterdam ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur terlebih dahulu sebelum dibawa menaiki pesawat khas ke LTSAS.
Katanya, sebaik tiba di LTSAS, jenazah dan mendiang tersebut akan dibawa ke kawasan masing-masing melalui jalan darat iaitu dua di Ipoh, satu di Teluk Intan dan satu lagi di Taiping.
"Kerajaan negeri akan menyambut dengan secara ringkas dan semua jenazah dan mendiang itu kemudiannya akan diiringi melalui persiapan yang telah dibuat oleh negeri ke lokasi masing-masing," ujarnya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di pejabatnya di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh pada Rabu.

0 comments:

Post a Comment