a Jenazah MH17 - 'Kita Rujuk Ahli Keluarga Mangsa' -Dr Zambry ~ zambry.my

Wednesday, August 20, 2014

Jenazah MH17 - 'Kita Rujuk Ahli Keluarga Mangsa' -Dr Zambry

Kerajaan negeri akan merujuk kepada ahli keluarga mangsa tragedy pesawat MH17 terlebih dahulu sebelum memutuskan keperluan mengadakan upacara bagi menyambut tiga jenazah yang bakal disemadikan di Perak.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata perkara tersebut perlu bagi menghormati keutamaan ahli keluarga mangsa yang akan berada di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Jumaat ini bagi menyambut ketibaan jenazah dari Amsterdam.
"Di peringkat kerajaan negeri, kita akan berbincang dengan ahli keluarga secepat mungkin. Ini perlu didahulukan kerana mereka adalah ahli keluarga mangsa dan ini melibatkan keluarga mereka.
"Mungkin ada keluarga nak yang nak terus bawa ke kampung masing-masing secepat mungkin yang boleh untuk disemadikan dan manakala mungkin kita boleh buat sedikit upacara di lapangan terbang nanti," katanya.
Menurut Dr. Zambry lagi, kerajaan negeri kini sedang menunggu taklimat terakhir yang akan diberikan oleh kerajaan pusat berhubung perkara itu sebelum apa-apa keputusan rasmi boleh dibuat.

0 comments:

Post a Comment