a Zahirkan Kecintaan Pada Negara, Kibar Jalur Gemilang ~ zambry.my

Sunday, August 30, 2015

Zahirkan Kecintaan Pada Negara, Kibar Jalur Gemilang

Rakyat di negeri ini diseru menzahirkan rasa cinta dan patriotik mereka kepada negara dengan mengibarkan Jalur Gemilang di kediaman dan premis perniagaan masing-masing.
Menteri Besar, Dato’ Seri Dr Zambry Abd Kadir membuat seruan itu kerana tidak banyak Jalur Gemilang dikibarkan orang ramai walaupun hanya tinggal seminggu sebelum sambutan kemerdekaan ke-58 negara pada 31 Ogos.
Katanya tidak banyak kediaman dan premis perniagaan mengibarkan Jalur Gemilang di premis masing-masing pada ketika ini.
“Kita seringkali menyebut perkara ini kerana kita lihat agak kurang Jalur Gemilang dinaikkan dan dikibarkan bukan sahaja di kawasan Bandaraya Ipoh malah seluruh negeri ini.
“Jadi saya menyeru sekian rakyat jelata sekali lagi memeriahkan hari kemerdekaan kita dengan mengambil tindakan-tindakan yang positif dengan mengibarkan Jalur Gemilang.’’ katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat minggu Exco di Bangunan Perak Darul Ridzuan pada Rabu.
Ditanya mengenai jerebu yang berlaku di Manjung ketika ini, katanya, jika keadaan jerebu menjadi semakin serius maka langkah-langkah keselamatan perlu diambil segera khususnya kepada penduduk yang anak mereka masih bersekolah.
Katanya, langkah-langkah keselamatan telahpun diambil semasa fenomena jerebut menjadi semakin serius di daerah Manjung sebelum ini.

0 comments:

Post a Comment