a Dr Zambry Harap Bajet 2015 Bawa Berita Baik ~ zambry.my

Wednesday, October 8, 2014

Dr Zambry Harap Bajet 2015 Bawa Berita Baik

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berharap Bajet 2015 yang akan dibentangkan Jumaat ini bakal menjawab persoalan-persoalan yang selama ini menjadi teras dan nadi kepada rakyat jelata.
Beliau yakin bajet itu akan membawa berita baik dalam usaha kerajaan untuk memperkukuhkan kehidupan rakyat jelata di segenap peringkat dan memberi keutamaan bagi menjawab persoalan isu ekonomi yang mungkin menyukarkan kehidupan rakyat.
“Perdana Menteri mempunyai kebijaksaan itu dalam memikirkan dalam bajet ini,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di pejabatnya di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh pada Rabu.
Beliau diminta mengulas Bajet 2015 yang akan dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada 10 Oktober ini.
Terdahulu Dr Zambry menyerahkan watikah pelantikan pengerusi dan empat ahli Suruhanjaya Perkhidmatan Awam  (SPA) negeri Perak yang  baharu.
Mereka ialah bekas Pegawai Daerah Kinta, Datuk Jamry Sury yang dilantik sebagai Pengerusi SPA Perak manakala bekas Exco kerajaan negeri, Datuk Ramly Zahari, bekas Timbalan Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Zuraida Arshad,  Pengerusi MIC Bahagian Sungai Siput, R. Kenas dan Pengerusi MCA Bahagian Ipoh Timur, Datuk Thong Fah Chong  sebagai ahli.
Pelantikan pengerusi dan empat ahli SPA Perak yang baharu itu adalah bagi tempoh setahun, berkuatkuasa 10 Oktober 2014 sehingga 9 Oktober 2015.
Menurut Dr Zambry, pelantikan mereka itu telah mendapat perkenan daripada Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah.

0 comments:

Post a Comment