a Aidiladha Disambut Sederhana ~ zambry.my

Monday, October 6, 2014

Aidiladha Disambut Sederhana

Sultan Perak,Sultan Nazrin Muizzuddin Shah berangkat bersama-sama kira-kira 2,000 pemimpin dan rakyat menunaikan solat Aidiladha di Masjid Sultan Azlan Shah pada pagi Ahad.

Turut berangkat, Raja Muda Perak, Raja Jaafar Raja Muda Musa dan Raja DiHilir Perak, Raja Iskandar Dzulkarnain Sultan Idris Shah.

Hadir sama Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Seri Abdul Puhat Mat Nayan serta barisan Exco kerajaan negeri.

Ketibaan baginda disambut oleh Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Perladangan, Pertanian, Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Saarani Mohammad dan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan, Komunikasi dan Multimedia, Datuk Shahrul Zaman Yahya.

Sejurus selesai menunaikan solat sunat, baginda meluangkan masa bersalam-salaman dengan para jemaah yang hadir.

Sempena Hari Raya Aidiladha, umat Islam di negeri Perak tidak ketinggalan melaksanakan ibadah korban sebelum daging sembelihan diagih-agihkan kepada golongan fakir miskin.

Aidiladha tahun ini disambut dengan penuh rasa kesederhanaan disertai dengan semangat pengorbanan dan ketabahan dalam menghadapi pelbagai dugaan dan bencana.

0 comments:

Post a Comment