a Tragedi MH17 - Dr Zambry Rakam Takziah ~ zambry.my

Saturday, July 19, 2014

Tragedi MH17 - Dr Zambry Rakam Takziah

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abd Kadir merakamkan takziah terhadap keluarga penumpang dan anak kapal Penerbangan Malaysia MH17 yang dilaporkan ditembak jatuh di Timur Ukraine.
Beliau turut berharap agar kesemua keluarga yang terlibat di dalam tragedi itu dapat bersabar dengan cabaran yang amat besar tersebut.
Menurut beliau, kerajaan negeri mengecam sekeras-kerasnya tindakan menembak kapal terbang itu dan menyifatkannya sebagai satu perbuatan tidak berkeperimanusiaan.
"Pihak kerajaan negeri juga mendesak agar penyiasatan menyeluruh dilakukan dan dengan ini juga mengecam sekeras-kerasnya tindakan menembak kapal terbang MH 17 tersebut,
"Ini merupakan satu perbuatan yang tidak berkeperimanusiaan dan juga tidak bertamadun, bagaimana kapal terbang awam ditembak sedemikian rupa," katanya pada satu sidang media di kediamannya Jumaat malam.
Menteri Besar memberitahu, beliau telah pun meminta pihak Setiausaha Kerajaan Perak (SUK) bagi mengenal pasti mangsa-mangsa yang berasal daripada negeri itu supaya bantuan dapat disalurkan.
Katanya lagi, pihak kerajaan negeri juga akan bekerjasama dengan kerajaan Persekutuan bagi mengendalikan perkara tersebut.

0 comments:

Post a Comment