a Bonus Dua Setengah Bulan Gaji Untuk Kakitangan LAP. ~ zambry.my

Sunday, July 13, 2014

Bonus Dua Setengah Bulan Gaji Untuk Kakitangan LAP.

Seramai 1,100 kakitangan Lembaga Air Perak (LAP) akan menerima bonus dua setengah bulan gaji sebagai persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, pembayaran bonus itu akan dibuat sebelum Hari Raya.
"Bonus ini merupakan bonus tahunan yang diberikan oleh LAP kepada kakitangannya sebagai persediaan menyambut Aidilfitri,'' kata Dr Zambry kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat LAP di Ipoh pada Khamis.
Beliau turut mengumumkan bahawa penyusutan paras air di Empangan Sultan Azlah Shah, Empangan Air Kuning dan Empangan JPS Bukit Merah akibat musim kemarau yang berlaku Januari lalu kini kembali pulih.
Katanya, Empangan Air Kuning yang dahulunya mengalami penyusutan sehingga 37.822 meter meningkat ke paras 41.44 meter dan ini bermakna kapasiti sekarang ini berada dalam lingkungan 90 peratus.
Menurut Dr Zambry, bagi Empangan Sultan Azlan Shah yang susut sehingga 240.6 meter, kini kembali normal kepada 245 meter, mencapai tahap kapisiti 100 peratus.
Mengenai persediaan menghadapi Aidilfitri, beliau memberitahu, LAP menjangkakan penggunaan air akan meningkat LAP akan menyediakan petugas bagi memastikan tiada gangguan bekalan.
"Saya berharap LAP dapat memastikan kawasan utama pelancongan seperti Pulau Pangkor, tidak menghadapi masalah kekurangan air pada menjelang Aidilfiri ini," tambahnya.
Katanya, pengguna boleh menghubungi Talian Bebas Tol 24 jam 1800887788 sekiranya berlaku gangguan bekalan air bagi membolehkan tindakan segera diambil.

0 comments:

Post a Comment