a Dr Zambry Sanggup Ambil Risiko Politik Perangi Dadah ~ zambry.my

Wednesday, July 16, 2014

Dr Zambry Sanggup Ambil Risiko Politik Perangi Dadah

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir menegaskan bahawa beliau sanggup menghadapi risiko politik termasuk kehilangan sokongan di kawasannya daripada membiarkan generasi muda di negeri ini terperangkap dalam penagihan dadah yang keterlaluan.
 
Katanya, apa yang lebih penting  ialah usaha serius kerajaan negeri untuk menjadikan negeri ini sifar daripada kegiatan penyalahgunaan dadah meskipun ada pihak menyatakan amat sukar untuk melakukannya.
 
``Tidak apalah, saya lebih rela kalah dalam pilihan raya daripada saya membiarkan anak-anak kita terperangkap dalam penagihan dadah yang keterlaluan ini.
 
``Mereka itu adalah anak-anak kita, adik-beradik kita, saudara kita dan anak negeri Perak yang perlu kita selamatkan demi masa depan mereka tanpa mengira siapa mereka, latar belakang mereka Melayu, Cina atau India,'' katanya.
 
Beliau berkata demikian keapda pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di pejabatnya di Bangunan Perak Darul Ridzuan, Ipoh pada Rabu.
 
Menurut Dr Zambry, tidak ada guna menjadi ahli politik dan mempunyai populariti sebagai seorang Menteri Besar, ahli Exco dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) tetapi membiarkan masyarakat dan generasi muda terjerumus ke dalam jurang kebinasaan iaitu penagihan dadah.
 
Katanya, masalah dadah bukan hanya melibatkan penagihan tetapi ia juga  melibatkan satu industri yang terancang yang dilakukan  daripada kalangan di dalam pasaran gelap dan mereka yang digeruni orang iaitu gengster dan pengedar dadah.
 
Menurut beliau, kerajaan negeri  amat serius dalam menangani permasalahan itu agar kegiatan pengedaran dadah di negeri ini dapat terus dibendung daripada bermaharaja lela

0 comments:

Post a Comment