a Dr Zambry Lawat Mangsa Kebakaran ~ zambry.my

Monday, July 21, 2014

Dr Zambry Lawat Mangsa Kebakaran

Penderitaan sekeluarga mangsa kebakaran di Kampung Paya Batu Kurau terubat sedikit apabila Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir melawat mereka pada jam 1.30 pagi Isnin.
Dr. Zambry yang bergegas dari satu majlis berdekatan ke rumah mangsa telah meluangkan masa selama sejam mendengar rintihan mangsa dan juga melihat sendiri rumah tersebut.
Tindakan turun padang secara mengejut itu merupakan antara usaha Menteri Besar untuk memahami dan merasai denyut nadi rakyat secara lebih dekat.
Kebakaran yang berlaku pada jam 6 petang itu telah memusnahkan dua buah rumah milik sekeluarga.
Mangsa, Abdul Latiff Abdullah,45, memberitahu dia amat berbesar hati apabila menerima kunjungan Menteri Besar secara mengejut.
"Terubatlah sedikit kesedihan saya apabila pemimpin tertinggi negeri sanggup masuk ke kampung untuk melihat rumah saya. Saya hanya rakyat biasa.
"Inilah yang rakyat mahu dan harapkan, pemimpin sanggup turun padang meninjau nasib rakyat walaupun sekarang dah pukul 2 pagi," ujarnya.
Sejurus melawat mangsa kebakaran, Dr. Zambry terus bergegas ke Masjid Al-Ehsaniah, Bagan Baru bagi meneruskan Program Kembara Qiam 10 Malam Terakhir Ramadan.
Program seawal jam 3 pagi itu dimulakan dengan solat tasbih, solat taubat dan diikuti dengan solat berjemaah.
Program diteruskan dengan bersahur beramai-ramai dan menunaikan solat Subuh sebelum bersurai pada jam 6.30 pagi.
Kira-kira 100 umat Islam setempat dari pelbagai peringkat umur mengambil bahagian di dalam program itu.

0 comments:

Post a Comment