a Penghormatan Terakhir Kepada Jenazah Muhammad Firdaus ~ zambry.my

Wednesday, September 3, 2014

Penghormatan Terakhir Kepada Jenazah Muhammad Firdaus

Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah dan Raja Permaisuri Perak, Tuanku Zara Salim telah memberi penghormatan terakhir kepada jenazah pembantu juruterbang MH17, Allahyarham Muhammad Firdaus Abdul Rahim dalam satu majlis khas Padang Speedy, Teluk Intan pada Selasa.
Helikopter TUDM yang membawa jenazah Allahyarham selamat mendarat di padang tersebut kira-kira jam 10.15 pagi.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir bersama isteri, Datin Seri Saripah Zulkifli yang mengiringi keberangkatan Tuanku turut memberikan penghormatan terakhir kepada Allahyarham Muhammad Firdaus.
Turut sama memberikan penghormatan ialah Ahli Parlimen Teluk Intan, Datuk Mah Siew Keong dan barisan Exco kerajaan negeri Perak serta ketua-ketua jabatan.
Ketibaan jenazah Allahyarham Muhammad Firdaus yang diterbangkan khas dari Komplekes Bunga Raya Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) disambut oleh sanak saudara Allahyarham dalam suasana sedih dan pilu.
Sebaik helikopter mendarat, keranda jenazah Allahyarham Muhammad Firdaus telah diusung oleh anggota-anggota Rejimen 503 dan Dua Skuadron Semboyan DiRaja yang kemudian diikuti bacaan Alfatihah dan bertafakur seminit sebagai tanda penghormatan terakhir.
Jenazah kemudian dibawa dengan sebuah van untuk disembahyangkan di Masjid Al Naim, Taman Seri Setia, Teluk Intan sebelum dibawa dan dikebumikan di Tanah Perkuburan, Jalan Merbuk pada kira-kira jam 11.45 tengah hari

0 comments:

Post a Comment