a Parti Baharu Tidak Gugat UMNO, BN ~ zambry.my

Thursday, August 11, 2016

Parti Baharu Tidak Gugat UMNO, BN

Penubuhan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) tidak akan menggugat  UMNO dan Barisan Nasional malah sebaliknya memperkukuhkan BN untuk terus berdepan parti lawan.

Menurut Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, apa yang lebih penting dan perlu diberi fokus ialah ahli parti perlu sentiasa bersiap sedia bagi menghadapi asakan daripada parti-parti lawan seperti Parti Pribumi Bersatu Malaysia.


Beliau yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak berkata, semua ahli UMNO dan BN tidak harus leka malah perlu sentiasa mempersiapkan diri untuk menghadapi parti lawan dalam pilihan raya umum ke 14 nanti.

"Saya percaya ianya akan mengukuhkan lagi BN daripada segi kesatuan dalam kalangan ahli-ahli untuk memastikan BN dan UMNO tidak akan tumbang disebabkan oleh asakan-asakan daripada parti-parti seperti parti baharu yang ditubuhkan ini.

``Paling penting adalah memperkukuhkan barisan kita kerana yang jelas mereka (parti Bersatu) ditubuhkan untuk menentang BN,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat mingguan Exco di pejabatnya di Bangunan Perak Darul Ridzuan Ipoh pada Rabu.

Dr Zambry berkata, beliau percaya penubuhan parti baharu itu juga akan membuka  kesedaran dan komitmen tinggi bagi setiap ahli BN untuk terus bergerak mempertahankan parti dan memberikan khidmat bakti terbaik kepada rakyat.

"Jadi tidak perlulah  kita fikirkan sangat soal bimbang atau tidak, ini memberikan suntikan semangat yang besar kepada BN, ahli-ahlinya dan juga di peringkat parti-parti dalam BN untuk kukuh dan bersatu bagi menghadapi cabaran tersebut,” katanya.

Dr Zambry diminta mengulas mengenai penubuhan parti Bersatu yang didaftarkan semalam.

Semalam, bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menyerahkan permohonan untuk mendaftar parti baharu kepada Pendaftar Pertubuhan (ROS)

1 comment:

  1. We provide personal loans Business Loans for debt consolidation, bad credit loans, unsecured loans, loans for bad

    credit and instant secured loans with cheap rates Do you have a firm or company that need loan to start up a business

    or need, personal loan, Debt consolidation? We will
    provide you with loan to meet your needs.
    Note: We offer the following loans to individuals-
    *Commercial Loans.
    *Personal Loans.
    *Business Loans.
    *Investments Loans.
    *Development Loans.
    *Acquisition Loans .
    *Construction loans.
    *Business Loans And many More:
    100% safe with us We Offer all types of Finance loans for immediate respond application and many more at 2% interest
    rate. For more information contact us. Email: email: abdullahibrahimlender@gmail.com
    whatspp Number +918929490461
    Mr Abdullah Ibrahim

    ReplyDelete