a Jangan Anggap Rakyat Bodoh - Dr Zambry ~ zambry.my

Tuesday, June 21, 2016

Jangan Anggap Rakyat Bodoh - Dr Zambry

"Jangan anggap rakyat murah.Rakyat masih bijak menilai.Kalau rakyat pilih calon mereka, rakyat bijak. Kalau pilih BN, mereka bodoh,”.

Itu reaksi Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir kepada pembangkang yang bertindak memperkecilkan pilihan pengundi Kuala Kangsar untuk terus memilih Barisan Nasional sebagai pimpinan teraju mereka dalam pilihan raya kecil baru-baru ini.


Menurutnya, tindakan pembangkang yang menyalahkan pilihan pengundi untuk meletakkan kepercayaan kepada Datin Mastura Yazid sebagai wakil rakyat adalah seperti meragui kebijaksanaan penduduk setempat dalam membuat pilihan mereka.

Katanya,beliau berasa amat kesal terhadap tindakan pembangkang yang mempersoalkan kemenangan Datin Mastura sebaliknya menyalahkan undian majoriti daripada penduduk yang masih memilih BN bagi pembangunan setempat.

"Kematangan mereka adalah berdasarkan penilaian terhadap kemampuan BN untuk terus membawa pembangunan dan perubahan di Kuala Kangsar.

"Tapi mereka (pembangkang) bersikap angkuh, mereka mahukan rakyat ikut cara mereka kononnya cara mereka yang terbaik.

"Kononnya dengan membawa isu nasional atau membuat aksi mengusung jet boleh mendapat simpati, tapi akhirnya dokongan itu menjadi kritikan kepada parti mereka sendiri,"katanya kepada pemberita dalam sidang media di Bangunan SUK pada Selasa.

Dr Zambry mengulas kenyataan Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli yang juga Naib Presiden Keadilan dan Ahli Parlimen Petaling Jaya Tony Pua yang juga Pengerusi DAP Selangor.

Kedua-dua ahli politik pembangkang itu telah memperlekeh pengundi dengan mengatakan mereka tidak bijak memilih berikutan kemenangan besar BN dalam dua RRK Kuala Kangsar dan Sungai Besar.

Dr Zambry juga menyelar tindakan pembangkang yang menghina kebijaksanaan dan mengekang kebebasan pengundi untuk memilih wakil rakyat yang akan menyelesaikan permasalahan mereka.

Katanya, rakyat kini menyedari mengenai taktik licik pembangkang yang gemar mempermainkan isu sentimen perkauman dan juga krisis dalaman tidak berkesudahan yang berlaku dalam parti mereka.

"Pengundi sudah biasa dengan gelagat menjengkelkan mereka, dan konflik dalaman dalam parti jadi inikah alternatif Pakatan dalam memegang amanah untuk mentadbir Kuala Kangsar?,"katanya.

0 comments:

Post a Comment