a Bajet 2015 Perak Tekankan Tiga Elemen Penting ~ zambry.my

Wednesday, November 5, 2014

Bajet 2015 Perak Tekankan Tiga Elemen Penting

Kerajaan negeri akan memberi penekanan kepada tiga perkara penting dalam Bajet 2015 yang akan dibentangkan pada Sidang Dewan Negeri Perak awal Disember depan.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, tiga perkara itu ialah meneruskan soal pertumbuhan negeri, memastikan pengurusan Bajet yang efektif dan melihat kebajikan rakyat.
"Kerajaan negeri akan melihat semua faktor yang perlu diambil kira termasuk soal meneruskan pertumbuhan untuk memastikan pengurusan bajet yang efektif dan melihat aspek kebajikan rakyat,'' katanya.
Dr Zambry berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Wawancara Selamat Pagi Perak di Perakfm, RTM Perak, Ipoh pada Selasa.
Wawancara itu dikendalikan oleh Ketua Bahagian Rancangan Perakfm, Fauzi Ramli dengan kehadiran dua tetamu undangan iaitu Pengarang Suara Perak, Puan Mazni Mustafa dan Syed Hisham Syed Idris, Ketua Biro Utusan, Ipoh.
Dr Zambry juga berkata, beliau tidak gemar menggunakan istilah kejutan pada pembentangan Bajet negeri 2015 nanti kerana ia memboleh membawa pengertian positif dan negatif.
Katanya, beliau mahukan Bajet Negeri 2015 yang akan dibentangkan nanti dilihat lebih sederhana.

0 comments:

Post a Comment