a Zamri Man Dilantik Datuk Bandar Ipoh ~ zambry.my

Wednesday, July 1, 2015

Zamri Man Dilantik Datuk Bandar Ipoh

Datuk Zamri Man dilantik sebagai Datuk Bandar Ipoh yang baharu menggantikan Datuk Harun Rawi yang bersara mulai 1 Julai 2015.
Zamri, 48, telah memulakan khidmat sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik (PTD) pada 1994 sebagai Penolong Pengarah (Bahagian Personal) di Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan.
Beliau berkhidmat di negeri Perak mulai 2000 sebagai Penolong Pegawai Daerah dan Tanah Kerian dan dinaikkan pangkat sebagai Ketua Penolong Pegawai Daerah (CADO) (Pembangunan) di jabatan yang sama pada 2003.
Beliau kemudiannya bertukar sebagai CADO Pengkalan Hulu merangkap Yang Dipertua Majlis Daerah Pengkalan Hulu.pada 2005 hingga 2007.
Pada 2007, beliau dinaikkan pangkat menjadi CADO (Tanah) di Pejabat Daerah dan Tanah Hulu Perak.
Pada tahun yang sama, beliau dilantik menjadi Yang Dipertua Majlis Perbandaran Manjung (MPM) sehingga diberi tanggungjawab sebagai Datuk Bandar Ipoh mulai 1 Julai 2015.
Sepanjang hampir lapan tahun di MPM, Zamri berjaya membawa majlis perbandaran itu memenangi pelbagai anugerah, termasuk menjadi pihak berkuasa tempatan ketiga terbaik di Malaysia tahun lalu.
Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berharap, dengan pengalaman yang ada, Zamri dapat membantu memberi impak lebih mantap kepada pembangunan dan pengurusan Majlis Bandaraya Ipoh (MBI).
"Saya harap Datuk Bandar baru ini akan bekerja lebih keras untuk membangunkan Ipoh menjadi bandaraya terbaik di negara ini, dengan sokongan pasukannya," katanya pada sidang media selepas menyerahkan watikah pelantikan kepada Zamri di pejabatnya di Ipoh pada Rabu.
Tugasan pertama yang diberikan Menteri Besar kepada Datuk Bandar Ipoh yang baharu ialah meneliti aduan warga bandaraya mengenai kenaikan cukai taksiran yang dikatakan meningkat sehingga 200 peratus.
Dr Zambry turut merakamkan penghargaan kepada Harun yang telah memberi sumbangan sepanjang khidmatnya selama setahun enam bulan mulai 1 Januari 2014.
Sementara itu, Menteri Besar turut mengumumkan pelantikan Mohamed Nasser Abdul Razak, 45, sebagai Timbalan Pengarah UPEN menggantikan Meor Ismail Meor Akim yang dilantik sebagai Pengarah KPDNKK Perak, baru-baru ini.

1 comment:

  1. We provide personal loans Business Loans for debt consolidation, bad credit loans, unsecured loans, loans for bad

    credit and instant secured loans with cheap rates Do you have a firm or company that need loan to start up a business

    or need, personal loan, Debt consolidation? We will
    provide you with loan to meet your needs.
    Note: We offer the following loans to individuals-
    *Commercial Loans.
    *Personal Loans.
    *Business Loans.
    *Investments Loans.
    *Development Loans.
    *Acquisition Loans .
    *Construction loans.
    *Business Loans And many More:
    100% safe with us We Offer all types of Finance loans for immediate respond application and many more at 2% interest
    rate. For more information contact us. Email: email: abdullahibrahimlender@gmail.com
    whatspp Number +918929490461
    Mr Abdullah Ibrahim

    ReplyDelete