a Tiada Tolak Ansur Guna Nama Menteri Besar ~ zambry.my

Saturday, February 7, 2015

Tiada Tolak Ansur Guna Nama Menteri Besar

Kerajaan negeri tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana pihak dan individu, termasuk kakitangan pejabat Menteri Besar dan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri yang terbabit menyalahgunakan nama Menteri Besar untuk tujuan menipu dan memanipulasi melalui kutipan wang atau dana.

Tindakan individu dan pihak-pihak yang menjual nama MB untuk tujuan menipu, boleh merosakkan imej kerajaan negeri.
Kerajaan negeri mendapat laporan pihak-pihak yang menggunakan modes operandi itu untuk memperdaya orang ramai kononnya mereka boleh menjadi penghubung kepada pihak Menteri Besar, Setiausaha Kerajaan Negeri, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (Exco) bagi mendapatkan sesuatu.
Saya tidak akan bertolak ansur dalam perkara ini, walaupun mereka daripada kakitangan pejabat Menteri Besar dan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri.
Sedih kerana masih ada di kalangan orang ramai yang percaya seolah-olah kerajaan negeri bergerak menggunakan orang-orang tertentu untuk mengutip wang dari kalangan orang tertentu sedangkan perkara itu tidak benar.
Sehubangan itu, saya menyeru orang ramai yang didatangi oleh individu ini agar membuat semakan terlebih dahulu di Pejabat Menteri Besar atau Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) dan pentadbiran, bagi kesahihan dokumen, fail, surat atau apa-apa maklumat yang dikemukakan.

0 comments:

Post a Comment