a Penjawat Awam Dilarang Dedah Dokumen Rasmi Kerajaan ~ zambry.my

Tuesday, February 17, 2015

Penjawat Awam Dilarang Dedah Dokumen Rasmi Kerajaan

Penjawat awam di negeri ini diingatkan supaya tidak mendedahkan dokumen rasmi kerajaan dengan orang lain kerana ia merupakan satu kesalahan yang boleh didakwa di bawah Akta Rahsia Rasmi.
Menteri Besar, Datuk Seri Sr Zambry Abd Kadir ketika memberi peringatan itu berkata, beliau tidak akan berkompromi dalam hal ini dan sebagai penjawat awam, mereka perlu pertahankan dokumen rahsia rasmi kerajaan.
"Apabila ada dokumen itu mengatakan bahawa rahsia tidak boleh dikongsi, pastikan tuan-tuan dan puan-puan tidak berkongsi dengan orang lain," katanya semasa berucap di Majlis Executive Talk bersama Penjawat Awam Daerah Manjung, di Dewan Merdeka, Manjung pada Isnin.
Beliau juga mengharapkan supaya kakitangan awam bekerja sebagai satu pasukan berlandaskan gagasan yang disediakan.
"Kita telah memulakan tradisi ini bagi kakitangan awam membentuk satu pasukan yang berlandaskan gagasan yang disediakan," katanya.
Menteri Besar juga menarik perhatian mengenai kejayaan Majlis Perbandaran Manjung (MPM) mendapat pengiktirafan sebagai antara majlis perbandaran terbaik pengurusan dan keselamatan di Malaysia yang harus dijadikan contoh terbaik buat semua kakitangan awam.
Katanya, itu merupakan pengiktirafan dan pencapaian buat kerajaan negeri yang seharusnya dibanggakan.

0 comments:

Post a Comment