a BN Perak Buat Semakan Hadapi PRU14 ~ zambry.my

Monday, February 2, 2015

BN Perak Buat Semakan Hadapi PRU14

Barisan Nasional (BN) Negeri Perak mengadakan perbincangan dalam bentuk retreate bagi membincangkan perkara-perkara yang berkiatan dengan pengukuhan perancangan program dan persiapan untuk menghadapi Pilihan Raya Umum ke 14 (PRU14)
Pengerusi BN Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, perbincangan hari ini hanya melibatkan pimpinan utama parti komponen yang dihadiri oleh pengerusi komponen bersama-sama ketua sayap peringkat negeri.
Menurut beliau, tujuan utama sesi perbincangan gerak kerja itu adalah untuk membuat semakan mengenai perancangan yang perlu BN lakukan dalam usaha untuk memperkukuhkan lagi kedudukan, memperbaiki kelemahan serta kekurangan dan merancang ke hadapan.
"Kita juga melihat tentang perkara-perkara yang pelu kita bekerjasama dan juga mendengar sebarang permasalahan, sekiranya ada, bagi kita menyelesaikan perkara-perkara tersebut," katanya kepada pemberita di Wisma UMNO Perak di Ipoh pada Sabtu.
Dr Zambry berkata, perbincangan tertutup itu telah membincangkan beberapa perkara yang berkaitan dengan kedudukan parti masing-masing dan perberbicangan diadakan secara terbuka, dari hati ke hati atas semangat BN.
"Semangat inilah yang sebenarnya telah memberikan ransangan untuk pihak kami semua melakukan yang terbaik untuk rakyat negeri Perak kita," ujar beliau.
Beliau memberitahu, perbincangan telah dengar pembentangan daripada setiap parti, usaha-usaha mereka bagi memperkemaskan lagi perancangan yang perlu dilakukan di peringkat parti dan juga di peringkat kawasan.
Ditanya mengenai isu yang berlaku di dalam pucuk pimpinan MIC, beliau yang juga Menteri Besar Perak berkata, perbincangan lebih menekankan lebih kepada aspek perancangan di peringkat negeri dan bukan hanya melibatkan MIC sahaja, tetapi juga semua parti.
"Bila kita merancang untuk BN Perak, ia melibatkan semua komponen parti dalam BN dan tidak tertumpu kepada satu-satu parti.
"Setiap parti mempunyai kelebihan dan kekurangan dan juga peluang-peluang yang perlu digarap, jadi setiap kelemahan itu diperincikan serta dicari jalan penyelesaiannya dan dalam hal ini, ia tidak hanya mengkhususkan kepada MIC semata-mata," tambah beliau.
Dr Zambry berkata, dalam soal itu tidak ada kelemahan-kelemahan utama tetapi mereka melihat secara keseluruhannya, baik daripada sudut demografi politik, perkhidmatan dan juga bagaimana ia perlu diperbaiki.
"Kita perlu perbaiki dan menambah lagi perkhidmatan yang sedia ada, sebab kita tidak boleh berdiri pada kedudukan yang sama, kita perlu merancang dan merencanakan dengan lebih baik bagi mencapai kejayaan yang lebih baik pada pilhan raya umum akan datang," kata beliau.

0 comments:

Post a Comment