a PM Tolak Tanggapan Gen Y Anti-Kerajaan ~ zambry.my

Sunday, September 6, 2015

PM Tolak Tanggapan Gen Y Anti-Kerajaan

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menolak tanggapan bahawa generasi muda Gen Y adalah golongan anti kerajaan (establishment).
Beliau berkata, tanggapan bahawa kerajaan selama ini tidak menilai golongan Gen Y juga adalah tidak benar.
Menurut Najib, kerajaan mengiktiraf golongan muda Gen Y ini dan sentiasa komited bersama-sama mereka dalam membangunkan negara.
"Dakwaan kononnya Gen Y golongan anti establishment menampakkan seolah-olah kerajaan tidak menilai dan melihat potensi mereka tetapi sebenarnya kerajaan mengiktiraf mereka.
"Kerajaan bersedia melakukan apa sahaja buat generasi muda berdasarkan kehendak dan citarasa mereka kerana generasi muda adalah pahlawan negara, harapan masa depan dan hari ini.'' katanya.
Datuk Seri Najib berkata demikian semasa berucap mjelancarkan Program Silv er Youth Fest @ PTIWRBNM dan Kayuhan Bersama Perdana Menteri di Taman DR. Seenivasagam,Ipoh pada Ahad.
Hadir sama Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir, Yang Dipertua BAKTI, Datin Seri Rosmah Mansor yan g juga isteri Perdana Menteri, Menteri-Menteri Besar dan Ketua Ketua Menteri dan Timbalan Menteri.
Menurut N ajib dalam memastikan generasi belia terus berperanan bersama kerajaan, maka kerajaan telah membuat keputusan untuk mewujudkan Bandar Belia di Tanjung Malim.
Katanya, Bandar Belia ini khusus kpada golongan Gen Y dari segi pekerjaan rekreasi, perumahan mampu milik dengan mencerminkan kerajaan yang ada pada hari ini memahami menghayati dan melakukan yang terbaik kepada Gen Y.
Najib berkata, bagi menentukan masa depan Gen Y ini kerajaan akan melakukan apa sahaja supaya golongan belia ini dapat mengukuhkan nilai kesantunan, murni dan keupayaan mereka untuk bersaing dalam mencapai kejayaan.
Beliau menganggap Program Silver Youth Fest 2015 ini merupakan satu program yang cukup baik dan kena pada masanya dengan memperlihatkan usaha kerajaan negeri Perak untuk membangunkan golon gan belia selaras dengan citarasa dan hati nurani mereka.

0 comments:

Post a Comment